Ευστρατόπουλος Νίκος

 

Ο ζωγράφος Νίκος Ευστρατόπουλος γεννήθηκε στην Θεσσαλονίκη το 1971. Σπούδασε στην Ανώτατη Σχολή Καλών Τεχνών του Αριστοτέλειου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης (1991-96) με κατεύθυνση την Ζωγραφική και καθηγητές τους Ε. Δημητρέα και Μ. Θεοφυλακτόπουλο. Από το 1997 έχει διδάσκει σε όλες τις βαθμίδες της Μέση Εκπαίδευση διδάσκοντας όλα σχεδόν τα διδακτικά αντικείμενα της ειδικότητας του (Εικαστικά, Χρώμα, Ελεύθερο Σχέδιο, Αρχές Σύνθεσης, Ιστορία Τέχνης, Καλλιτεχνικά μαθήματα στη Ειδική Αγωγή κ.α.). Το 2004 διορίζεται στις Σέρρες ως μόνιμος εκπαιδευτικός Καλλιτεχνικών μαθημάτων στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Διδάσκει παράλληλα στην Δημοτική Επιχείρηση Πολιτισμού και Ανάπτυξης του Δήμου Σερρών, (ΔΕΠΚΑ), στο τμήμα ζωγραφικής Ενηλίκων του Εικαστικού εργαστήριου ΑΡΤΙΟ της ΔΕΠΚΑ Σερρών, ενώ ταυτόχρονα παραδίδει μαθήματα Ιστορίας της Τέχνης στα περισσότερα τμήματα του εργαστηρίου.
Συνεχίζει από το 2006 να διδάσκει Σχέδιο & Χρώμα στο Εικαστικό Εργαστήρι Σερρών «Πολύτεχνο» στα τμήματα προετοιμασίας υποψηφίων για Σχολές Καλών Τεχνών και Ζωγραφικής Ενηλίκων.
Ασχολείται με το Θέατρο και την ζωγραφική σκηνικών ως εξωτερικός συνεργάτης του Δημοτικού Περιφερειακού Θεάτρου Σερρών (ΔΗΠΕΘ)Ε. Επίσης ως σχεδιαστής-ζωγράφος έχει συνεργαστεί και εκπονήσει σχετική σχεδιαστική επιστημονική εργασία (1997) στην 10η Εφορεία Βυζαντινών Αρχαιοτήτων.
Δίδαξε επί σειρά ετών στα ΚΕΕ και στη Μεταδευτεροβάθμια Εκπ/ση (ΙΕΚ) τα μαθήματα: της Ιστορίας της Τέχνης (2006-2008) καθώς και των Εικαστικών του τομέα Πολιτισμού των Κέντρων Εκπαίδευσης Ενηλίκων (ΚΕΕ) Σερρών, της Χρωματολογίας στο τμήμα Αισθητικής του ΙΕΚ ΟΑΕΔ Σερρών (2005-2006), της Εικαστικής και δημιουργικής απασχόλησης στο τμήμα της Προσχολικής Αγωγής του ΙΕΚ Σερρών (2006-2008), του Ελεύθερου Σχεδίου στο τμήμα Διακόσμησης Εσωτερικών Χώρων του Πολιτιστικού ΙΕΚ Θεσσαλονίκης (2002-2003), της Τεχνικής Βυζαντινής Αγιογραφίας (φορητής & τοιχογραφίας ) στο τμήμα Αγιογραφίας Βυζ/νών Εικόνων του ΙΕΚ ΟΑΕΔ Θεσσαλονίκης (2002-2004) καθώς επίσης και του Σχεδίου, Χρώματος στο τμήμα Ενδυματολογίας (2000-2001).
Συμμετείχε ως εισηγητής σε εικαστικά και βιωματικά σεμινάρια ενώ και ο ίδιος έχει παρακολουθήσει πλήθος σεμιναρίων και εργαστηρίων. Είναι μέλος του Εικαστικού Επιμελητηρίου Ελλάδας. Έργα του υπάρχουν σε ιδιωτικές και δημόσιες συλλογές στην Ελλάδα και το εξωτερικό.
Εργαστήριο: Χρ. Σμύρνης 11
Τ.Κ. 62123 Σέρρες
Κιν.: 6973 92 41 62
e-mail: efstrato@sch.gr

Ατομικές Εκθέσεις
2004 Γλυπτά-Κατασκευές, Αίθουσα Παρθεναγωγείου Έδεσσας Ζωγραφική, Χαρακτική, Ληθηνόη Art Gallery Bar, Θεσσαλονίκη
1995. Ζωγραφική, Χαρακτική, Μυροβόλος Art Gallery Bar Θεσσαλονίκη

Ομαδικές Εκθέσεις
19.12.2008 – 18.1.2009 Επιλέχτηκε να συμμετέχει στη 1η φάση της έκθεσης «δημιουργώ άρα υπάρχω», στα πλαίσια της θεσμικής διοργάνωσης «Εικαστικό Πανόραμα στην Ελλάδα» Κρατικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης, Αποθήκη Β1 λιμάνι Θεσσαλονίκης
2008 Ελευθέρια, Σέρρες, Στρατόπεδο Εμμανουήλ Παπά
2007 Ελευθέρια, Σέρρες, Στρατόπεδο Εμμανουήλ Παπά
2006 3η mini ART : Gallery Ιχνήλατων Θεσ/νίκη, Gallery ARMOS Σέρρες
2006 8ο Φεστιβάλ Αμφιπόλης, Σέρρες. Πνευματικό κέντρο Ιερισσού, Χαλκιδική
2005 Gallery ARMOS, 2η mini ART, Σέρρες
2004 Gallery ARMOS-1η mini ART, Σέρρες. Sani, Art for all, Χαλκιδική Βαφοπούλειο Πνευματικό Κέντρο, Θεσ/νίκη
2002 Let’s party Διεθνή Έκθεση Θεσ/νίκης. Let’s party Λιμάνι Θεσ/νίκης
2001 Sani Festival, Χαλκιδική
2000 Λουτρά Παράδεισος, Θεσ/νίκη. Gallery 312, Chicago USA Μονή Λαζαριστών, Θες/νίκη
1997 ART House Gallery, Γαία Art Design: 1η Έκθεση Χρηστικών Αντικειμένων από Καλλιτέχνες, Μύλος Θεσ/νίκη
1996 Έκθεση Αποφοίτων Σ.Κ.Τ. Θεσ/νίκης, Μακεδονικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης, Θεσσαλονίκη (Μ.Μ.Σ.Τ.)
1994 Art Heineken, Μακεδονικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης, Θεσσαλονίκη

 

 

 

 

Portraits

 

 

   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
 
     

 

 

ΚΕΙΜΕΝΟ ΠΕΡΙΓΡΑΦΗΣ Ή ΤΕΚΜΗΡΙΩΣΗΣ ΤΩΝ ΕΡΓΩΝ

 

Η ενότητα ασπρόμαυρων πορτραίτων, με ακριλικά, μελάνια και λάδια, σε μέγεθος, 3 φόρες ή και μεγαλύτερα από το φυσικό, αποτελούν μια μεταγραφή από επιλογή φωτογραφιών και σχεδίων προσωπογραφιών οικείων μου προσώπων. Το ενδιαφέρον μου εστιάζεται στην περιοχή του βλέμματος.
Διερευνώ και προσπαθώ να καταγράψω οικείες όψεις της ανθρώπινης φύσης, όπως εκείνες της ωρίμανσης αλλά και της φθοράς του χρόνου, της χαλάρωσης ή της έντασης, της ερωτικής διάθεσης…κα.
Ουσιαστικότερα επιθυμώ να δώσω στο εφήμερο την ποιότητα του διαρκούς προσθέτοντας το δικό μου στίγμα και συναίσθημα.
Τα ειδικά χαρακτηριστικά των έργων, ο τόνος και η ατμόσφαιρα, το άσπρο, μαύρο, γκρι, η ελάχιστη έως ανύπαρκτη παρουσία χρώματος, ο βαθμός παρουσίας της πινελιάς κ.α. στοχεύουν να μετατρέψουν την φωτογραφική ακρίβεια σε κάτι πιο βαθύ, οικείο και αληθινό, πέρα από μια απλή αναπαράσταση . Τέλος τα έργα, επιδιώκω να θεωρηθούν καρέ κινηματογραφικής ταινίας, υποστηρίζοντας την ιδέα της σύνθεσης των τεχνών.

 

 

Still life

 

   
   
   
   
   
   


Landscape

 
 
   
   
   

Plants

 
   
   
   
   
   
 
   
   
   


Studies

 
 
   
   
   
   
 
   
   


Εngravings
 

 
   
   
 
   

 

 

Selection of metal sculpturer

   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
 
   
   
   
   

Ζωγραφική σκηνικών θεάτρου

 
   
 
   
 
   
 
   
 
   
 
   
   

 

 

ΠΛΑΣΤΙΚΗ 2003-2008

 Η ουσία έρχεται με τις αισθήσεις, με το μυαλό έρχεται η μορφή
Thomas de Cuincey*

Σε μια κοινωνία που οι πνευματικές της διαδικασίες αποβλέπουν στη λογική συνέπεια, τα έργα αυτά ανήκουν στο βασίλειο του παιχνιδιού, είναι προϊόντα του παιχνιδιού που ο Σίλλερ τα ταύτιζε με την ουσιώδη ελευθερία και την ουσιώδη ανθρωπιά του έργου τέχνης. Αντιμετωπίζοντας το έργο ως ένα παιχνίδι-γλυπτό, προσπαθώ να δημιουργήσω μια πλαστική μεταφορά, που διαθέτει την ίδια δύναμη υποβολής, όπως η μεταφορά στην ποίηση. Τα πρότυπα αυτών των μορφών ανήκουν στα φυσικά αντικείμενα. Το αντικείμενο γίνεται πρόσχημα για να αισθητοποιηθεί η έννοια της κίνησης. Ένας άλλος λόγος ύπαρξης αυτών των κατασκευών είναι να αποσπάσουν τη σκέψη των θεατών από την κανονική χρήση αυτών των βιομηχανικών υλικών. Η γλυπτική αυτή γραμμική, ανοιχτή στη φόρμα και δυναμική στην πρόθεση, δεν είναι συνεκτική αλλά ρευστή, ένα μονόγραμμα στον αέρα.
Ένα σημαντικό μέρος των έργων απαρτίζεται από γυναικείες φιγούρες. Σε μερικές από αυτές η γυναίκα απεικονίζει με έμφαση τη γονιμότητα όπως οι παλαιολιθικές Αφροδίτες, στις οποίες υπερτονίζεται η στρογγυλότητα και η μεστότητα της φόρμας. Άλλες απλά αποδίδουν ένα μέρος της πραγματικότητας μου, που εδραιώνεται με το ανθρώπινο σώμα και τις προσωπικές μου εμπειρίες.
Στη τελευταία υπό εξέλιξη ενότητα της δουλειάς μου, γραμμικά και δυσδιάστατα η γυναίκα εκφράζει ιδανικές μορφές και ρόλους –σύμβολα αισιοδοξίας και ελπίδας.
Συνολικά η αντίδραση μου απέναντι στη φόρμα και η αντίληψη μου για αυτή εδραιώνεται σε σχέση με το ανθρώπινο σώμα και τις προσωπικές μου εμπειρίες από τη φύση. Για εμένα αυτό είναι η πραγματικότητα.



Νίκος Ευστρατόπουλος

* Τhomas de Quincey, Confession of an English Opium Eater, London Magazine, London 1821, ελληνική μετάφραση εκδ .ΕΡΑΤΩ, Αθήνα 1987.